Syftet Med Denna Fula Bloggen?

Om Denna Tjäna Pengar Bloggen

Denna tjäna pengar bloggen må vara en aning tattaraktig. Den är gratis, ful och enkel så hur kan en bloggare med att driva en seriös affärsrelaterad blogg på detta sättet?

Jag är ingen bloggare jag sysalar med Internetmarknadsföring och denna blogg är ett experiment. Det jag är ute efter är att ta reda på hur det är att konkurrera på svenska sökord, med en blogspot blogg, anständig sökmotoroptimering och ett gäng lättillgängliga länkar.

Som du kanske ser så siktar jag på sökorden: “tjäna extra pengar” tjäna pengar på internet och ett gäng längre fraser som,

tjäna pengar på din hemsida
Hur man kan fixa pengar snabbt

Etc. Hur lång tid det tar innan jag rankar riktigt bra får vi se men som sagt, detta är ett experiment. Detta är faktiskt första gången jag siktar in mej på svenska sökord och svenska tittare men jag har lyckats ranka högt på väldigt konturerande engelska sökord med liknande metoder, denna bloggen tänker jag dock bygga up bloggen på ett sätt som alla kan förstå sig på därför att jag vill veta hur svårt det är i Sverige.

Syftet med denna blogg är ett test men du kan lära dig hur man gör det här på vägen om du är villig att läsa. Jag har nämligen lagt märke till att dem Flesta svenska bloggarna har drabbats av googles “smart pricing” detta kan endast hända en blog när administratören är okunnig.

Smart pricing kan förvandla en riktig guld gruva till lördags godis pengar och det är tragiskt att se så många PR3, PR4 bloggar med PSA ads från google men sanningen är den att, om en sida rankar bra på ett sökord men har drabbats av smart pricing så betyder det att den sidan är kategoriserad av googles spindlar som värdelös för det sökordet.

Om den sidan ligger bra rankad så bekräftar det hur extremt enkelt det faktisk är med en anständigt sökmotoroptimerad sida att ranka bättre.

Om du har en blog med adsense där dina google annonser är totalt Orelevanta till temat av din blogg, om du tjänar typ 1 spänn per klickare så bör du veta att några förbättringar här och där kan enkelt fördubbla din inkomst.

Trotts att denna blogg är et experiment så kan du ta och besöka den då och då, dessa artiklar må vara extremt långa och kanske tråkiga men om du läser mellan raderna så kommer du hitta grejer här som kan hjälpa dig att tjäna pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar