Tjäna Pengar På Nätet

Jag sa I mitt förra inlägg att jag tänker lära er hur man kan tjäna pengar på nätet utan en krona I utgifter och det ska jag göra också, men denna artikeln och mina kommande artiklar kommer förmodligen att vara skit tråkiga. Jag har förmodligen bara 2 läsare endå vid detta laget men jag skriver endå av denna anledningen:

för att min "tjäna pengar på internet" blogg ska ranka på googles sök resultat så måste jag vara aktive ett litet tag och skicka något inlägg I veckan till tjäna pengar på Internet.

För att denna bloggen ska bli kategoriserad som en tjäna pengar blogg så bör jag även använda mig av fraser som till ex:

Tjäna pengar hemifrån

Tjäna pengar på din hemsida

Tjäna pengar snabbt

Och jag bör även passa på och använda mig utav längre varianter utav mina nyckelord, longtails som det kallas till ex -

tjäna pengar online

hur kan man tjäna pengar på internet annonser

kan jag ha annonser på min sida och tjäna pengar

hur man tjänar pengar snabbt

hur gör man för att tjäna pengar en blogg

hur man kan börja tjäna pengar online

kan man tjäna pengar på att blogga

bästa sätten att tjäna pengar på internet

Etc. Detta gör att googles robotar kategoriserar min sida som en "tjäna pengar" blogg.
På detta set kan folk hitta min sida, om du undrar så är det så du kan göra för att bli hittad på niche relaterade sökord och med tiden börga tjäna snabba pengar på Internet med allt från adsense annonser på din blog till affiliate marknadsförings länkar.

Som du kan se så använder jag inte en speciellt imponerande plattform, inte heller någon imponerande design. Jag använder en gratis blogg från blogger och jag har valt en ful design.

Jag kommer snart att ranka högt på googles sökresultat endå som du kommer att se snart och jag gör det genom att följa googles regler och hur google avgör vilka sökord min blogg ska hittas på, detta är en blogg om hur man tjänar pengar och min text bör vara relevant till detta ämnet för att jag ska få tittare från sök resultatet som söker efter det min sida har att erbjuda. En så länge har den inget, bara ett par inlägg fulla av sökord men med tiden kommer jag ha adsense annonser och annat här, jag kommer snart att skicka en serie på artiklar där jag lär dig hur du kan göra för att tjäna pengar snabbt på Internet med google och clickbank utan en krona I utgifter.

För att fylla på denna tråkiga artikel med lite mer text så kan jag ju passa på och tala om en annan fördel med att använda rätt sökord på detta sättet genom artiklar. Något som dem flesta inte har någon aning om.

Det är att google har sina annonserings resurser för marknadsförare och företagare, adwords och adsense.

Dem som annonserar på adwords betalar google för att få ha sina annonser där, googles sökmotorer fixar tittare och varige klick från google till adwords annonserna betalar annonsörerna till google för.

Dem som betalar för annonserna får även tittare frän adsense och det är från annonsörerna som man får pengar via google om man har adsense på sin blog eller hem sida.

Annonsörerna betalar pengar för sökord som google får tittare på, om en annonsör till ex skulle han en inkomst relaterad product eller möjlighet at marknadsföra så skulle han betala google för sökord som skulle locka dem som är villiga att betala för den kursen. följande sökord vore passande.

Tjäna Pengar
Tjäna Pengar på Nätet
Extra jobb
Tjäna Pengar På Internet
Tjäna Pengar på Hemsida

etc. För att google ska lägga dem annonserna på en blogg med adsense scriptet installerat så bör den bloggen eller hemsidan vara relevanta för sökord som har med att tjäna pengar att göra.
Googles robotar granskar sidans och ger annonser för dem sökord som är relevanta till innehållet av sidan.

På en sån här sida skulle pengar annonser vara dem mest relevanta efter som detta är en tjäna pengar blogg.

Den som annonserar via googles adwords program betalar för sökorden han valt och han bör optimera sin försäljnings sida till relevanta sökord han med.

Det skulle hjälpa honom att få ett bättre “quality score” från google vilket innebär lägre priser på annonserna en hans konkurrenter.

Men som adsense publicist så gäller nästan samma regler, ju mer relevant för ett sökord min sida är ju mer passande blir det att ha dem annonserna på min sida. Om jag har en blogg om hur man tjänar pengar på nätet bör jag hålla mig till det ämnet.

Om jag inte gör det så drabbar det adwords annonsören därför att om jag lockar orelevant tittare till min blogg -hund älskare till ex- när min sida handlar om att tjäna pengar snabbt så får annonsören betala för skit tittare.

Googles lösning till detta är “smart pricing” och det som händer då är att för att ge annonsörer valuta för pengarna så börjar dem stoppa skit annonser på en dåligt optimerad sida, en sida om att tjäna pengar kan helt plötslig ha annonser som, köp billiga dam skor till vintern.

Men det värsta av allt är att betalningen är skit låg.

Om man har en sida där annonserna bör betala 20 kr per klickare på adsense annonser så kan man få 50 öre per klick.

För att undvika smart pricing så bör man hålla sig till ämnet och använda rätt sökord på sina bloggar eller hemsidor, eller ta bort adsense från sidorna. (om smart pricing drabbar en blogg eller sida så drabbar det hela ditt nätverk om du har fler adsense bloggar.)

Om du undrad varför jag skriver så mycket så är det för att google älskar mycket Innehåll så långa artiklar kan hjälpa en ny blog som denna att bli rankad och få förtroende plus att jag kan slinka in med en massa långa fraser att hittas på.

Som sagt, jag kommer att vara tvungen att skicka tråkiga artiklar I bördan för att få bloggen att ranka men jag kommer lära ut grejer på tjäna pengar på nätet lite längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar