Internet Marknadsföringskurs Värd Besväret?

Detta blir ett snabbt inlägg, jag läste nyss att en gammal guru i internet marknadsföring har gjort ett tränings program för nybörjare (Det fanns en länk här men inte längre därför att kursen i fråga verkar vara nerlagd) (engelskt dock) och det kommer nog bli en hel del snack om detta. Rob Benwell har en bok ute som var en bästsäljare i evigheter och strategin han lärde ut i den var av bra kvalitet. Jag läste boken.

Han tjänar ruskiga pengar men han säljer visserligen egna produkter vilket uppenbarligen fungerar. Nu har han en kurs med forum och video material för nybörjare till Internet marknadsföring.

Jag kan dock inte rekommendera kursen som bra (har inte gåt med och kommer inte heller) tänkte bara nämna det ifall ni hört talas om den och är intresserade. Det finns mängder med skräp där ute som har med att tjäna pengar på internet att göra men det mesta är dynga. Rob Benwell har dock publicerat material av bra kvalitet så det kan vara något att ta en titt på.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag ägnar just nu en stor del av min tid som mammaledig åt att lära mig om hur man tjänar pengar på internetmarknadsföring. läste någon av dina inlägg och jag håller med dig. Jag inser nu att det krävs mer arbete och mycket mer tid att jobba med internet marknadsföring. Det är ju så mycket konkurrens där ute också. Jag är glad att jag har hittat hit och undrar nu hur lång tid det tog för dig innan du började tjäna dina första slantar. Jag uppskattar också om du kan berätta vilka metoder som bäst har fungerat för dig som nybörjare. Jag köpte ett program som lovade mig intäkter redan första dag genom adwords. Men kurvan på adword har forfarande inte gått det har snart gått en månad. jag kämpade med att skriva in rätt keywords och säljer en produkt som handlar om snarkning. Men fortfarande har jag inte fått några klickar. Vilken marknadsföring är bäst att börja med enligt dig? jag vill syssla med affiliate marknadsföring i framtiden. Har fortfarande inte byggt någon hemsida, ska göra det snart genom programmet www.Xsitepro.com. Eller räcker det med wordpress?? Nu har jag skickat massor av frågor snarare än svar på ditt inlägg.

    SvaraRadera
  2. Hej, det är smart utav dig att ägna dig åt Internet marknadsföring under din mammaledighet, det är många i Sverige som handlar på Internet men få som säljer. Jag ska försöka svara på alla dina frågor.

    Det krävs hårt arbete och speciellt i början eftersom man inte vet när resultaten kommer, det gäller att ha motivation och mål. Jag började med det här när jag var 19 för 3 år sedan och då skrev jag en retention om en TV spels guide och jag fick min första försäljning (190 kr) efter 2-3 veckor och jag jobbade med produkten i drygt 4 timmar. Jag var besviken eftersom att jag hade fått för mej att jag skulle tjäna en förmögenhet, jag satt och kollade min försäljnings statistik dagligen och tappade motivation utav att se hur lite den tjänade. Under de första 2 åren sålde den guiden 1-2 ggr i månaden och har sammanlagt tjänat cirka 6500 och det tog mej ungefär 4 timmars arbete.

    Det jag kan säga idag är att det bästa du kan göra är att testa dig fram med vilka produkter och nichar som säljer best och jobba med nya produkter dagligen. Vissa säljer bra, andra inte, men med ett stort antal produkter ute så kommer dem lättsålda kompensera de svårsålda och det kan bli en bra summa pengar, 1 produkt om dagen under 2 månaders tid ger dig 60 produkter som slumpmässigt kan sälja åt dig.

    Jag rekommenderar att du säljer produkter som en affiliate därför att det är det enklaste sättet att lära sig, du behöver inte köpa någon hemsida, det finns hur mycket gratis sidor som hälst som tillåter dig att marknadsföra produkter, denna bloggen du läser är till exempel gratis. Om du vill köpa en hemsida så är wordpress en bra plattform, hostgator är den enda hosten jag kan rekommendera för jag har använt dem förr.

    Det som är så bra med att jobba som en affiliate på Internet till skillnad från att starta eget är just att du kan sätta igång och testa dig fram utan några utgifter, allt du betalar med är tiden du lägger ner på det.

    Det tog mej typ 25 minuten att skriva detta så jag hoppas det var till nytta?:P om det är något annat du undrar så är säg till.

    SvaraRadera